Magebesvär.
Hej. Jag använder ett recept som jag fick av dig, Ayla, innan Evighetshundens kök. Hon måste ha väldigt fettsnål mat, hon får kraftiga magbesvär om hon får något fett, hon får kött med 5 procent fett. Hon hittade en godbit med lamm från vår valp och fick väldigt ont i magen, så jag tror att bukspyttkörteln reagerar. Hon ska få Avutal Nutrient 2 g varje dag, men det verkar som om hon reagerar på det också, och jag har provat Aniforte, men hon verkar få magont av det också. Och hon måste ha vitamintillskott enligt receptet jag fick av dig. Hon väger t kg. Jag provade receptet här med mager sei, men det verkar som om hon reagerar på det också. Och om hon får för mycket socker får hon ont i magen, sura uppstötningar och kräkningar. Så jag måste ge henne många små måltider om dagen. Jag är väldigt rådlös just nu. Kan jag ge henne det? Hälsningar Hege och Nani
- Hej Hege ❤️ Ledsen att du inte har fått svar förrän nu! Jag har varit föräldraledig och har inte varit aktiv här på ett tag. Jag ser att det är ett tag sedan du skrev, så hur mår Nani nu? 🙏🏼 Vad äter hon idag, och har ni hittat något som hon tål bättre? Hälsningar Ayla ☘️
- Hon mår bra nu, hon får ris.sötpotatis, gulrot, blåbär, torkad lever och torkat nötköttshjärta samt Avital-vitaminer, näringsämnen och kalcium varje dag. Jag har börjat blanda in lite potatis också, eftersom jag inte gillar att ge henne så mycket ris. Har också provat att ge mer sötpotatis istället, men det går inte eftersom hon då får luft i magen och lite ont i magen. Fick tips om att prova lite kalkon tillsammans med köttbullen. Provade det tillsammans med köttbullen, eftersom det står i receptet, men då kräks hon. Och sticker ut tungan i luften. Det gör hon också om måltiderna blir för stora. Så nu får hon många små måltider per dag. Hon väger bara 5 kg, så liten hund. Jag vill prova Aniforte-vitaminerna igen så att hon får i sig naturliga vitaminer istället för syntetiska. Så hon mås…
- Hej Ayla. Jag ger Nani Avital från Nutriendt, enligt det gamla receptet från innan du startade det här. Det verkar som att det multivitaminpreparatet har tagit slut, jag får inte tag på det längre och receptet är beräknat utifrån just det tillskottet. Jag har provat det BARF-tillskott ni har, men det verkar som om hon reagerar på det. Kan du vara snäll och rekommendera ett tillskott som hon måste ha till den recept du gjorde, så att hon får i sig det hon behöver?
- Kan den här användas? Hon får viktigt kalcium utöver viktiga näringsämnen. Jag ser att det finns kalcium och fosfor i den här, om den kan användas, ska hon då få kalcium utöver detta multivitaminpreparat också?
- Kan du skriva ner: a) alla ingredienser som Nani får under ett dygn b) alla kosttillskott och mängd c) hur länge hon har fått den kost hon får nu d) om du ger något annat utöver det? Till exempel torrfoder eller våtfoder? e) hur många måltider hon får per dag Då kan jag ge dig ett bättre svar på vad som är klokt att göra härnäst ☘️
- På 7 dagar Hon får ris, 700 gram kotlett Sötpotatis 154 g Morot 154 g Nötlever från Pala 40 g.(hon får torkat, så jag är osäker på mängden men ca 1–2 g per dag) Torkat nötköttshjärta, 1 varje dag (här 1 bit från pala varje dag) Blåbär 35 g Hampfrön(reagerar på fett) Vetekimolja (reagerar på fett) Omega 3 (reagerar på fett) Ger lite grönläppad mussla, det går bra. Avital Nutrient-pulver 2 g per dag Avital kalcium 1,5 gram varje dag. Nani väger 5 kg.