Maveproblemer.
Hej. Jeg bruger en opskrift, jeg fik fra dig, Ayla, før Evighetshundens Køkken. Hun skal have meget fedtfattig mad; hun får kraftige mavesmerter, hvis hun får noget fedt. Hun får kød med 5 procent fedt. Hun fandt en godbid med lam fra vores hvalp og fik meget ondt i maven, så jeg tror, at bugspytkirtlen reagerer. Hun skal have Avutal Nutrient 2 g hver dag; jeg tror, hun reagerer på det også, og jeg har prøvet Aniforte, men hun reagerer med mavesmerter på det også. Og hun skal have vitamintilskud i den opskrift, jeg fik fra dig. Hun vejer t kg. Jeg har prøvet opskriften herinde med den magre sej, og det ser ud til, at hun reagerer på den også. Og hvis hun får for meget sukker, får hun ondt i maven, sure opstød og opkast. Så jeg er nødt til at give hende mange små måltider om dagen. Jeg er meget rådvild nu. Kan jeg give hende det? Hilsen Hege og Nani
- Hej Hege ❤️ Undskyld, at du først får svar nu! Jeg har været på forældreorlov og har ikke været aktiv herinde i et stykke tid. Jeg kan se, at der er gået et stykke tid, siden du skrev, så hvordan går det med Nani nu? 🙏🏼 Hvad spiser hun i dag, og har I fundet noget, hun tåler bedre? Hilsen Ayla ☘️
- Hun har det fint nu, hun får ris.sød kartoffel, gulerod, blåbær, tørret lever og tørret oksehjerte samt Avital-vitaminer, næringsstoffer og calcium hver dag. Jeg er også begyndt at blande lidt kartoffel i, da jeg ikke er så glad for at give hende for meget ris. Jeg har også prøvet at give hende mere søde kartofler i stedet, men det går ikke, for så får hun luft i maven og lidt ondt i maven. Jeg fik et tip om at prøve lidt kalkun sammen med karbonaden. Jeg prøvede det sammen med karbonaden, for det står i opskriften, men så gylper hun. Og hun stikker tungen ud i luften. Det gør hun også, hvis måltiderne bliver for store. Så nu får hun mange små måltider om dagen. Hun vejer kun 5 kg – sådan en lille hund. Jeg har lyst til at prøve Aniforte-vitaminerne igen, så hun får naturlige vitaminer i…
- Hej Ayla. Jeg giver Nani Avital fra Nutrient, efter den gamle opskrift, som du brugte, før du startede dette. Det ser ud til, at det multivitamin er løbet tør, jeg kan ikke få mere, og opskriften er beregnet ud fra det tilskud. Jeg har prøvet det BARF-tilskud, I har, men jeg synes, hun reagerer på det. Kan du være så venlig at anbefale et tilskud, som hun skal have til den opskrift, du har lavet, så hun får det, hun skal have?
- Kan denne bruges? Hun får vigtigt calcium ud over vigtige næringsstoffer. Jeg kan se, at der er calcium og fosfor i denne. Hvis den kan bruges, skal hun så også have calcium ud over dette multivitaminpræparat?
- Kan du skrive ned: a) alle de ingredienser, Nani får i løbet af et døgn b) alle tilskud og mængder c) hvor længe hun har fået den kost, hun får nu d) om du giver noget andet derudover? For eksempel tørfoder eller vådfoder? e) hvor mange måltider hun får om dagen Så kan jeg give dig et bedre svar på, hvad der er klogt at gøre videre ☘️
- På 7 dage Hun får ris, 700 gram svinekoteletter Sød kartoffel 154 g Gulerod 154 g Okselever fra Pala 40 g.(hun får tørret, så jeg er usikker på mængden, men ca. 1–2 g om dagen) Tørret oksehjerte, 1 stk. hver dag (her 1 stykke fra Pala hver dag) Blåbær 35 g Hampfrø(reagerer på fedt) Hvedekimolie (reagerer på fedt) Omega 3 (reagerer på fedt) Giver lidt grønlæbemusling, det går fint. Avital næringsstofpulver 2 g om dagen Avital calcium 1,5 gram hver dag. Nani vejer 5 kg.